בעולם הסדנאות והפעילויות, הדרך בה אתם מקדמים ומוכרים את השירותים שלכם יכולה להשפיע משמעותית על ההצלחה העסקית שלכם. כאתר מוביל בתחום קידום הסדנאות בישראל, אנחנו מאמינים שהמודל העסקי שלנו – גביית תשלום עבור פניות בלבד – הוא הטוב ביותר עבורכם, מנחי ומדריכי הסדנאות.
סוגי מודלים עסקיים של אתרי קידום סדנאות
בואו נסקור את המודלים העסקיים הנפוצים בשוק:
- תשלום קבוע ללא קשר לתוצאות: לדעתנו, זהו המודל הגרוע ביותר עם חוסר היעילות הכלכלית הגדול ביותר. אתם משלמים סכום קבוע, בין אם קיבלתם פניות ובין אם לאו ולכן לא נעסוק בו בכתבה.
- תשלום עמלה לפי מכירה: זהו המודל ה"בטוח ביותר" לכאורה. האתר המפרסם מקבל את התשלום מהלקוח ומעביר לכם את הכסף בניכוי העמלה בסוף החודש. ההתקשרות של הלקוח היא בעיקר מול האתר המפרסם ואתם פוגשים בו רק בקצה, בפעילות עצמה.
- תשלום לפי פניה: זהו המודל שלנו. ההתקשרות היא ישירה ומלאה בינכם לבין הלקוח, לאורך כל התהליך. אתם גובים את התשלום המלא מהלקוח, ובסוף החודש משלמים לנו רק עבור הפניות שקיבלתם.
מבדיקה מקיפה שערכנו, כ-65% ממדריכי ומנחי הסדנאות שפרסמו באתרים מבוססי עמלה, עזבו לאחר 6 חודשים בלבד, בממוצע. לעומת זאת, אחוז העזיבה באתרים מבוססי פניות נמוך בהרבה ועומד על כ-10% לאחר 6 חודשים ועל 15% לאחר 12 חודשים. הנתונים המפתיעים הללו הרימו לא מעט גבות, הרי איך זה יכול להיות? יצאנו לבדוק והנה המסקנות:
למה מודל מבוסס פניות עדיף על מודל של עמלות? הנה 4 סיבות משכנעות
1. זה פשוט יותר משתלם
הסדנה של דני עולה 350 שקלים למשתתף ומינימום המשתתפים בסנדה הוא זוג. אתר X גובה מדני 15%-20% מהמכירה, במקרה זה- 105-140 שקלים עבור מכירה של סדנה בודדת. באתר כל סדנה, דני משלם 25 שקלים עבור כל פניה והוא קיבל 10 פניות, עליהן שילם 250 שקלים. דני סגר 3 סדנאות (אחוז ה"סגירות" של דני הוא 30%, כמו הממוצע באתר כל סדנה), כלומר- עלות המכירה לסדנה בודדת באתר כל סדנה הוא בערך 83 שקלים. הבדל של כ-30%.
כמובן, ככל שהמחיר למשתתף עולה ומספר המשתתפים המינמלי גבוה יותר- כך ההבדלים בעלויות עולים משמעותית (עלות של 450 ש"ח למשתתף ומינימום של 3 משתתפים, יוביל, למשל, להפרש של 243%).
רוצים לנסות בעצמכם?
חשוב לציין שבמודלים אחרים, בעלי פעילויות רבים פשוט מוסיפים את העמלה על גבו של הלקוח. לא רק שזה פוגע בלקוח עצמו, אלא גם בכם, בעיקר.
בנוסף, לדעתנו, 15-20% עמלה זה ה-מ-ו-ן כסף. נסו לחשוב מהו הרווח הנקי שלכם מכל מכירה- אתם עובדים קשה, פוגשים את הלקוחות, דואגים לרווחתם והנאתם ולבסוף, במקרה הטוב מרוויחים 15-20% מכל מכירה.
והנה בעלת סדנה מתייחסת באופן ספציפי ליעילות הכלכלית שבשימוש אתר כל סדנה:
2. בעיות לוגיסטיות ותיאום כושל
כשאתם נותנים לאתר אחר לתאם סדנאות בשמכם, לא תמיד יש תיאום ציפיות מוחלט בין לקוח הקצה ובינכם. זה יכול להוביל לחוסר תיאום ואי-נעימויות מול הלקוחות, דבר שיוצר תסכול ואכזבה. בסופו של דבר, מי שנפגע בעיקר הוא השם הטוב שלכם כמנחים ומדריכים ולא האתר המפרסם. הנה כמה צילומי מסך:
3. מחסום הסליקה
במסלול עמלות, האתר חייב לסלוק את עלות הפעילות בשמכם כדי לגבות את העמלה מכם. אבל הרבה ישראלים מעדיפים שלא להשתמש בכרטיס אשראי לפני שהם מוודאים פרטים רבים על הפעילות. זה יכול לגרום ללקוחות פוטנציאליים רבים לוותר מראש על הפעילות שלכם – לא כי היא לא מתאימה להם, אלא פשוט כי הם היו מעדיפים לדבר אתכם קודם, לוודא פרטים או לשלם בדרך אחרת.
4. אינטרסים כלכליים קודמים לכם
מודל מבוסס עמלות מתעדף סדנאות יקרות או כאלו שמוכרות הרבה. ההיגיון פשוט – ככל שיימכרו יותר סדנאות יקרות, כך ירוויח האתר יותר כסף. זה יוצר סכנה מתמדת של "הפרשת" הפעילות שלכם מהאתר. לא משנה כמה המלצות אספתם או כמה השקעתם בתוכן העמוד- אם לא תתמחרו יקר או לא תמכרו הרבה, אתם עלולים למצוא את עצמכם בחוץ בלי כלום.
סיכום
לא בכדי אתר כל סדנה הוא אתר הסדנאות הגדול בישראל (מבחינת היקפי תנועה ומספר המנחים שבחרו בנו). בעוד שאתרי הסדנאות האחרים בחרו במודלים כלכליים הרבה יותר (עבורם), אנחנו בחרנו במודל הכלכלי ביותר עבורכם, המנחים והמדריכים. זאת מתוך אמונה שאם לכם יהיה טוב- אנחנו נרוויח מכך בזכות ההליכה הארוכה שלכם איתנו.