אזור אישי

מסע גסטרונומי בלב ליבו של העמק – ריטריט קולינרי בעמק המעיינות

נצפה

5

פעמים

בעולם מהיר וקדחתני שסוחף אותנו להמולת השגרה ולריצות המטורפות של היום־יום, רטריטים הם הפוגה מתבקשת וגן עדן של ממש. ריטריטים נותנים לנו הזדמנות לברוח, להיטען ולהתחבר מחדש לשלווה של הטבע ולעצמנו. יש הרבה סוגים של ריטריטים, אך ריטריט קולינרי הוא מהבולטים שבהם. מדובר בהזדמנות נהדרת לעורר את בלוטות הטעם, ליהנות מאוכל טוב ומסיפורים על אוכל טוב, להתרענן במיני־חופשה מרגיעה ולהתמלא בכוחות. אם אתם חולמים על ריטריט קסום בחיק הטבע – או ליתר דיוק על ריטריט שמשלב את שתי ההנאות הגדולות של החיים, טבע ואוכל – אתם מוזמנים לצאת להרפתקה גסטרונומית מפנקת ומשביעה בלב ליבו של עמק המעיינות. הינה כל מה שאתם צריכים לדעת על אחד הריטריטים המבוקשים בארץ. 

המפלט הקולינרי של עמק המעיינות

האמינו או לא, עמק המעיינות הוא לא רק חבל הארץ היפה ביותר בארץ אלא גם סצנה קולינרית חיה ובועטת שמבטיחה חגיגה רב־חושית לאוהבי טבע בכלל ולחובבי גסטרונומיה בפרט. מהשנייה שתגיעו למתחם הגלמפינג היוקרתי 'לילה להיות וטבע', תשאלו את עצמכם איפה הוא היה כל החיים שלכם! מתחם הגלמפינג המדהים הזזה מוקף ביופי עוצר נשימה ומכיל אוהלים הולנדיים מפוארים שמציעים לנופשים לא רק שלווה של טבע אלא גם נוחות של חדרי אירוח מפנקים. אבל עזבו את כל זה; הקסם האמיתי מתחיל בחוויות הקולינריות שמחכות לכם אם הגעתם לריטריט הקולינרי המפורסם של עמק המעיינות. הינה טעימה על קצה המזלג.

התעוררות בוקר: קפה, מאפה וטעמי העמק

רטריט קולינרי בעמק המעיינות הוא הרבה יותר מכותרת;  הוא פעילות שוקקת שכוללת טעמים, ניחוחות, אנשים והרבה אהבה לטבע, לאוכל ולתענוגות החיים. החוויה הקולינרית שלכם תתחיל בקבלת פנים חמה עם קפה חם ומעורר ומאפים חלומיים. מתחילים להרגיש את האנרגייה השלווה שחודרת לגוף? לאחר מנת הקפאין והמתוקים תוזמנו לחקור את המורשת הקולינרית העשירה של עמק המעיינות. בהדרכת שף מקומי תצאו להרפתקת טעימות שתפגיש אתכם עם הטעמים המפורסמים של האזור. מבית בד שמפיק שמן זית יוקרתי, ועד למזקקה שמפיקה משקאות אלכוהוליים ייחודיים מפירות העמק – תתוודעו לשפע של הפעילות הקולינרית בעמק ותלמדו להעריך אותה. 

מה חדש בתעשיית שמן הזית בעמק המעיינות?

לאחר פינוק הבוקר המענג שלכם תעלו על מיניבוס פרטי ותיסעו לביקור בבית בד ששואב השראה מהעבר אך לא מפחד מהחדשנות של העתיד. כאן תשתתפו בסדנת טעימות של שמן זית בהנחיית מומחים שזכו בפרסים על מלאכתם. אבל מה שמייחד באמת את המקום הזה הוא הגישה החדשנית לתהליך הייצור של השמן. תלמדו על הפטנט העולמי המפתיע שפותח כאן בעמק – הפקת קמח מפסולת הזיתים. הפטנט המדהים הזה הוא עדות למחויבות של אנשי העמק לקיימות ולכושר המצאה קולינרי.

ללגום את התמצית של התמרים 

המסע הקולינרי שלכם יימשך במזקקה הידועה באלכוהול התמרים המעודן שלה. כשתכנסו פנימה תשאפו ניחוחות מתוקים של אלכוהול תמרים. חווית הטעימות במזקקה היא מיוחדת ומזמינה את המבקרים להתענג על משקאות אלכוהוליים יוצאי דופן שקשורים בקשר עמוק לאדמות העמק הפוריות. כל לגימה מספרת סיפור של מסורת וחדשנות, והכול על רקע נופי העמק הקסומים.

מאכלים פרסיים בבית שאן

התיאבון שלכם ייפתח כשתמשיכו בנסיעה הקצרה לבית שאן, שם ימתינו לכם מאכלים פרסיים אותנטיים וביקור במבשלת בירה מיוחדת. הארוחה המפנקת והמשביעה בחברת המבשלת המקסימה ממוצא פרסי תגלה לכם טעמים ששורשיהם התבססו מעבר לגבולות הארץ, ענפיהם צמחו במעברה ארץ־ישראלית ועלוותם מפארת את בית שאן המודרנית. בעודכם מתענגים על כל ביס תשמעו סיפורים שובי לב על המטבח המקומי; סיפורים שייתנו עומק ומשמעות להרפתקה הקולינרית שלכם.

סעודת ערב ליד המדורה

לאחר מנוחה מרגיעה והתרעננות באוהלים הממוזגים תשברו שיא קולינרי חדש. תוזמנו לשבת סביב מדורה מפצפצת וליהנות מארוחה העשירה בטעמים מן הצומח, שיכין לכם שף מקומי מוכשר, חוקר תהליכי מזון. יין משובח יזרום בחופשיות ויעצב אווירה מושלמת לערב מרתק של שיחות מענגות ותגליות גסטרונומיות.

מנוחה לגוף ולנפש

הריטריט הקולינרי של עמק המעיינות הוא לא רק מסע מרתק שיוביל אתכם אל נבכי הגסטרונומיה המקומית, הוא גם מנוחה אמיתית לגוף ולנפש. ביום השני לריטריט תוזמנו לגלות את בית התה המקומי שבו תלמדו על תרבות התה של העמק ועל הטעמים שבני העמק גדלו עליהם. בין לבין תוכלו להקדיש זמן לעצמכם בטבע, באתרי העמק המפורסמים, במעיינות הנובעים עם אנשים שאוהבים אנשים. הרטריט הוא הזדמנות יוצאת דופן להתחבר לעמק המעיינות, לתושביו ולמסורות הקולינריות שלו. אז למה לחכות? הירשמו לריטריט קולינרי מיוחד בעמק המעיינות והרגישו איך בלוטות הטעם נפתחות, איך נשמתכם מתחדשת, ואיך ההשראה זורמת.

תפריט נגישות

רגע, יש לנו עוד להציע לך!

אנחנו מוסיפים סדנאות חדשות בכל יום, רוצה לשמוע עליהן לפני כולם ולקבל הטבות והנחות ייחודיות?

או

הרשמו לניוזלטר שלנו

או גם וגם ;)